09 July 2015

MENCARI RUANG DAN PELUANG

Assalamualaikum semua! 

How's ur day? Is it bad or right? Hopefully, hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini..rasanya baru semalam kita menyambut awal ramadhan,tup tup hari ni dah 22 ramadhan,iolss baru buat 1 jenis kuih je ni..tuu pun kuih yang simple giler.orang tak reti masak pon boleh buat.haha! Tahun ni nak buat kuih yang simple2 je,kuih yang tak perlukan masa yang banyak.sebab sekarang selalu sangat tak cukup masa.Fokus dengan kerja,fokus dengan shaklee,fokus dengan anak yang semakin membesar,fokus mengharungi kehidupan yang semakin mencabar dan tercabar.huh.Insh'allah,kalau kita bagi peluang untuk diri sendiri fokus dalam segala hal,kita akan dapat result yang di luar jangkaan..just trust me,okey?..sebab,bila kita fokus,kita akan buat yang terbaik kannn?


Sebagai manusia biasa kita mesti tak lari dari buat salah. Normal kan??Tapi bila kita makin belajar mendengar dan memerhati sekeliling, tiba-tiba kita tersedar,rasa nak berubah jadi lagi baik.teringat zaman dulu kan,selalu cakap kat kawan2.."ehh aku nak berubah taw" "nanti tiba masa aku berubah laa" tapi bila?? kadang-kadang bercakap dengan diri sendiri "bila aku nak berubah ni" sebenarnya siapa yang mampu mengubah diri kita?



Sebenarnya,hanya kita yang mampu mengubah diri sendiri.bukan orang lain..bila dah berubah jangan mudah sentap kalau ada orang pertikaikan,mengata atau nak perli kutuk kita .Bila orang mengata belakang kita, itu tanda kita sudah berada di depan. Biarkan dia dengan dunianya, kita harus tetap melangkah ke depan.

Maaf.Jika ape yang di tulis ni membuat hati kamu,anda,dia dan sesiapa pun terasa.ini adalah untuk diri sendiri,bukan orang lain. apa yang telah berlaku adalah sesuatu yang tidak boleh di ubah.Redha,pasrah dan berubah,itulah yang terbaik untuk diri sendiri.


ALLAH adalah kekuatan...UNTUK mencari kekuatan carilah ALLAH.




saya insan kerdil,baru bermula mengenal dunia!


Berminat nak jana income dengan Shaklee? Nak ada bisnes side income yang mampu jana 3-4-5 angka? Tiada yang mustahil bersama Shaklee. Hubungi saya ; Telefon : 012.799.5298 email : nanurinos@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Nurinahmad.com © . Designed by MaisarahSidi.com